Yoga efter fødslen

frise barnevogn split

Kommende efterfødselshold 2018

Langå Kulturhus
Tirsdage kl. 11.00-12.30 (uge 33-40 og 43-50)

Randers, FOF J.V.Martins Plads
Fredage kl. 11.00-12.30 (uge 33-40 og 43-50)

Det er i øvrigt muligt at deltage på Fusionsyoga hold hos mig i Langå uden baby, når du er klar til det
Mandage kl. 16.50-18.20
Tirsdage kl. 9.00-10.30
Onsdage kl. 19.00-20.30

Hvorfor genoptræne efter en fødsel?

Må du takke nej til at hoppe på trampolin med din ældste og undgå at grine eller hoste, med mindre du lige har været på toilet? Føles dine mavemuskler som forsvundet om på siden af kroppen? Føler du dig anspændt og i energiunderskud af for lidt søvn? Og er det længe siden, du har gjort noget godt for dig selv? Så er yoga efter fødslen måske noget for dig. Træning der starter skånsomt ud, og intensiveres som din krop bliver stærkere.

Graviditet, fødsel og barsel udgør en skøn periode i mange kvinders liv, men forandrer og belaster kroppen på forskellig vis. At genvinde en god kropsholdning, styrke og bækkenbundsfunktion er vigtig – for din fremtidige trivsel, dit sexliv m.m. Men det sker ikke overnight – og ikke af sig selv. Tidligere erfaring med yoga ikke nødvendigt.

Det er ikke for sent!

Det rette tidspunkt til at starte med Yoga efter fødslen er individuelt. Det er forskelligt hvor lang en “restitutionsfase” mor og barn har brug for, men en rettesnor kan være 6 uger efter en normal vaginal fødsel og 8-12 uger efter et kejsersnit. Og det er aldrig for sent… Du kan deltage med baby indtil han/hun begynder at kravle.

Der vil de første gange være ekstra stort fokus på bækkenbund, bækkenstabilisering og de dybe mavemuskler, da træningen ellers kan gøre mere skade end gavn for din krop i fremtiden. Herfra bygger vi på, så hele din krop styrkes, tones og afspændes – lige fra dine fødder, ben, mave og ryg til skuldre, nakke og kæbe.

Du vil få hjælp til selvhjælp massageteknikker og øvelser til hjemmebrug, og din baby er meget velkommen. Det er muligt at amme og pusle undervejs.

Tidligere deltager siger

“Bettinas yogahold for efterfødsel kan anbefales til alle, hvad enten man har prøvet yoga før eller ej. Det er super godt, at man kan have de små med og få lidt gode tips med på vejen. Desuden har Bettina en helt speciel og rolig aura, som man fornemmer med det samme man møder hende (om man tror på den slags eller ej).” Nikoline

“Bettinas efterfødselsyoga er styrketræning og dejlig afspænding for både krop og sind. Jeg går derfra hver tirsdag med energi og en skøn følelse af at have fået lige den træning, der skal til, for at min krop kan samle sig igen efter fødslen, og for at jeg kan være der 100 % for min baby uden spændinger i nakke, skuldre og lænd.” Anna-Maj

“Det allerbedste er Bettinas kombination af virkelig kompetent tillidsvækkende undervisning, med hendes milde og kærlige interesse for børnene.” Line

“Bettina er en utrolig nærværende og behagelig yogalærer. Jeg er meget imponeret over, at hun kan være i stand til at afspænde en flok mødre, på trods af nærværet af små babyer. Efterfødselsyoga kan klart anbefales til alle mødre, der ønsker lidt mere overskud i hverdagen.” Elna

“At gå til efterfødselsyoga hos Bettina har været et dejligt og tiltrængt frikvarter i en stresset hverdag – et åndehul for både mig og min datter. Bettina er en utrolig dygtig og kompetent underviser, og at hun samtidig er både sød, sympatisk og kærlig overfor vores små babyer, har gjort det til en kæmpe fornøjelse. Kan kun give min allerbedste anbefaling videre.” Mette, mor til tre ☺

“De allerbedste anbefalinger herfra. Jeg havde enormt stor glæde af gravi-yogaen. Dels som (tiltrængt) velvære i graviditeten og ikke mindst under fødslen, hvor jeg havde enorm glæde af den viden og de øvelser Bettina havde introduceret os for. Jeg er slet ikke i tvivl om effekten af træningen – og sendte Bettina mange gode tanker under fødslen.” Anne

Kontakt

Kontakt Jordemoderiet for yderligere info og tilmelding.